نمای فایبر سمنت برد بهتره یا ترمووود ؟!

نمای فایبر سمنت برد بهتره یا ترمووود

فهرست مطالب

نمای فایبر سمنت برد بهتره یا ترمووود ؟! : نما آخرین لایه محافظ خانه شماست. طیف گسترده ای از مواد روکش فلزی در بازار وجود دارد، اما دو گزینه وجود دارد که در بین صاحبان خانه محبوبیت بیشتری دارد: روکش فایبرسمنت برد و روکش چوبی یا ترمووود . در این مقاله به تفاوت های زیاد بین این دو گزینه خواهیم پرداخت.حتما اسم فایبر سمنت برد را شنیده اید و افرادی که مشغول به کار ساختمان سازی می باشند بخوبی از مزایای این محصول نوین آگاهی دارند. دلایلی وجود دارد که این روزها مهندسان و معماران ترجیح می دهند برای ساخت و طراحی ساختمان های خود از فایبرسمنت استفاده کنند . اجرای فایبر سمنت برد از لحاظ اقتصادی نسبت به سایر نماها از جمله نمای ترمووود و … مقرون به صرفه تر است . حال می خواهیم با توجه به علاقه زیادی که سازندگان و مهندسان ساختمان به استفاده از فایبر سمنت در ساختمان خود نشان داده اند به مقایسه نمای فایبر سمنت برد نسبت به نمای ترمووود بپردازیم. اگر برای اجرای نمای ساختمان خود بین نمای فایبر سمنت و ترمووود هنوز گزینه ای را انتخاب نکرده اید ما به شما قول می دهیم با خواندن مطالب این مقاله شما نیز از طرفداران فایبرسمنت برد خواهید شد و این متریال را برای نمای ساختمان خود استفاده خواهید کرد. پس همراه ما باشید.

نمای فایبر سمنت برد بهتره یا ترمووود

نمای فایبر سمنت برد بهتره یا ترمووود

نمای فایبر سمنت برد چیست؟

اگر قصد نماکاری ساختمان خود را با استفاده از فایبرسمنت برد دارید، باید بدانید که این نوع نما در رده نمای ساختمان با قیمت متوسط قرار می گیرد. به نظر می رسد با توجه به قیمت مناسب این نوع نما، برای ساختمان های معمولی، نمای فایبرسمنت برد گزینه خوبی باشد. نکته مهم دیگر، تجهیزات برای نصب این نوع نما است که قیمت مناسبی دارد. همچنین سرعت نصب به علت ویژگی های خود پنل های فایبرسمنت برد، نسبتا بالاست.

از نظر ایمنی، ورق های سیمانی فایبر سمنت برد، دوام فوق العاده ای در برابر فشار از خود نشان می دهند. همچنین این نوع نما در شرایط جوی مختلف دوام خوبی داشته و دارد. نکته قابل توجه در مورد ایمنی این نوع از نما، عدم مقاومت آن در برابر آتش سوزی است. در واقع این نوع از نما در برابر آتش از خود واکنش خاصی نشان نمی دهد و نه بر گسترش آن می افزاید و نه از این گسترش جلوگیری می کند.

نمای فایبر سمنت برد بهتره یا ترمووود

نمای فایبر سمنت برد بهتره یا ترمووود

نمای ترمووود چیست؟

چوب یکی از مصالح مورد علاقه بشر در طی دوران بوده ، اما معایبی همچون پوسیدگی، عدم مقاومت در برابر حشرات، عمر مفید کم، مقاومت فشاری و کششی کم استفاده از این کالا را محدود نمود. اما در نهایت بشر به این نکته پی برد که حرارت و سوزاندن سطح چوب، آن را در برابر شرایط محیطی مقاوم می سازد و از دوران باستان این روش برای افزایش مقاومت چوب هایی که در معرض شرایط محیطی فرار داشتند مورد استفاده قرار گرفت.

این نوع نما معایبی از قبیل کاهش مقاومت های مکانیکی در چوب ترمووود را دارد و همچنین عدم مقاومت به اشعه ماورای بنفش آفتاب که درصورت عدم استفاده از رنگ ها و پوشش های پیگمنت دار، چوب ترمو وود مورد استفاده در فضای بیرون ساختمان آسیب دیده، تغییر رنگ میدهد و خاکستری میشود. پدیده خاکستری رنگ شدن در چوب ترمو حتی گاهی اوقات سریعتر از چوب فرآوری نشده صورت می گیرد که این امر لزوم رنگ شدن چوب ترمو وود را اثبات مینماید.

نمای فایبر سمنت برد بهتره یا ترمووود

نمای فایبر سمنت برد بهتره یا ترمووود

مقایسه نمای فایبر سمنت برد نسبت به نمای ترمووود کدام بهتر است؟

  1. در مقایسه نمای فایبر سمنت طرح چوب با نمای ترموود باید بدانید نمای فایبر سمنت برد در مقابل آب ، آتش و حشرات مقاوم است و از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه تر است.
  2. فایبر سمنت برد در ابعاد و ضخامت های مختلف و در طرح ها و رنگ های مختلف در نمای ساختمان کاربرد دارد برخلاف نمای ترمو وود که از این تنوع برخوردار نیست.
  3. اجرای فایبر سمنت برد نسبت به نمای ترمووود سریع تر است به همین دلیل بیشتر نماکاران ترجیح می دهند در اجرای نما از فایبر سمنت برد استفاده کنند و به راحتی قابل نصب می باشد.
  4. نمای فایبرسمنت به دلیل اینکه ورق های فایبرسمنت به زیرسازی پیچ میشوند هرگز از نما جدا نمیشوند و احتمال ریزش آن  نسبت به نمای ترموود صفر درصد است.
  5. فایبر سمنت از مقاومت بالاتری نسبت به نمای ترموود در برابر باد و باران و شرایط جفرافیایی خاص برخوردار است و اکثر افراد در مناطق خیلی سرد و یا جنوب کشور به همین دلیل ترجیح می دهند برای اجرای نمای ساختمان خود از فایبر سمنت استفاده کنند
  6. نمای فایبر سمنت عایق مناسبی برای صدا و گرما و سرما می باشد برخلاف نمای ترموود که هیچ خاصیت عایقی ندارد و برخی از انواع آن قابل اشتعال می باشد.
  7. بکاربردن فایبر سمنت برد در نما به نسبت نمای ترمووود علاوه بر اینکه بر زیباسازی دیداری ساختمان تاثیر گذارتر است، در مقاومت یک سازه نیز بسیار نقش مهمی دارد، حال آنکه می‌تواند هزینه‌های تمام شده را نیز بسیار کاهش دهد.
  8. فایبر سمنت برد بعنوان یک متریال نوین برای اجرای نما دست طراح را برای طراحی نما باز می گذارد و طراح می تواند با توجه به این متریال طرح های خلاقانه ای برای اجرا نما طراحی کند در صورتی که نمای ترمووود این امکان را ندارد.
  9. در مقایسه فایبر سمنت و نمای ترمووود باید بگوییم فایبر سمنت براحتی در ساختمان هایی با ارتفاع زیاد قابل نصب می باشد ولی برای نمای ترموود باید زیر سازی هایی انجام شود و اکثر ملاکان برج های نمای مدرن فایبر سمنت را به ترمووود ترجیح می دهند.
  10. مقاومت فایبر سمنت برد در مقابل ضربه ، زلزله و آتش نسبت به نمای ترمووود بالاتر می باشد و به دلیل مستحکم بودن فایبر سمنت اکثرا نما کاران این متریال را انتخاب می کنند.
  11. از لحاظ قیمت نیز باید بگوییم باز هم فایبر سمنت نسبت به نمای تموود مقرون به صرفه تر می باشد.
  12. یکی از روش‌های جدیدی که با استفاده از آن می‌توان علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری یک ساختمان، وزن سازه را نیز کاهش داد، بکارگیری فایبرسمنت است. در صورتیکه در نمای ترمووود به دلیل سنگین بودن این مصالح وزن سازه افزایش پیدا می کند.
  13. در آخر باید بگوییم با توجه به مقایسه نمای فایبر سمنت برد و نمای ترمووود اجرای نمای فایبر سمنت در هر صورت که حساب کنید مناسب تر می باشد و با توجه به مزایای بی شمار آن حتما از نتیجه کار نمای ساختمان خود احساس رضایت خواهید داشت.امیدواریم مطالب این مقاله برای شما سودند باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *