آیا نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان شما مناسب است؟

نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان

آیا نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان شما مناسب است؟ فایبر سمنت برد به عنوان یک متریال نما و ساخت خانه به نوعی صنعت ساخت و ساز را متحول کرده است. فایبرسمنت برد بهترین را در بین بسیاری از دنیاها ارائه می دهند – ظاهر بافت دار و دانه ای دیوارپوش چوبی واقعی، کیفیت مقاومت در برابر آتش، و توانایی رنگ آمیزی در رنگ های بی شمار، بر خلاف نمای وینیل ، نمای چوب ، نمای سرامیک و سنگ. علاوه بر این، برخلاف سایدینگ آزبست سیمانی، ایمنی در فایبرسمنت برد در نظر گرفته می شود. جای تعجب نیست که نمای فایبر سمنت گزینه ای عالی برای نمای خانه شما است.

فایبر سمنت برد دقیقا چیست؟

 فایبر سمنت مصالحی با دوام، ماندگاری و نگهداری کم هستند که برای پوشش بیرونی خانه های مسکونی و همچنین ساختمان های تجاری استفاده می شوند. این پانل های نیمه سفت محافظت و انعطاف پذیری خوبی را ارائه می دهند.

پانل ها با استفاده از الیاف سلولزی، سیمان پرتلند، ماسه، آب و سایر مواد افزودنی ساخته می شوند که در کنار هم باعث دوام و ماندگاری طولانی آنها می شود. به خاطر داشته باشید که ترکیب دقیق بسته به سازنده تغییر می کند.

اگر می خواهید محصولات فایبرسمنت برد خود را سازگار با محیط زیست نگه دارید، بهتر است ترکیبی را انتخاب کنید که حاوی درصد زیادی از الیاف چوب از زباله های صنعتی باشد. همچنین خاکستر بادی نسبت به سیمان پرتلند دوستدار محیط زیست است و شما باید از رنگ های کم VOC، پرایمرها و سایر درزگیرها به عنوان گزینه های پایدار استفاده کنید.

نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان

نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان

فایبر سمنت برد برای چه مواردی استفاده می شود؟

نمای فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد به عنوان سایدینگ به نمای بیرونی خانه یا هر سازه دیگری چسبانده می شوند. همانطور که گفته شد، سنگ تراشی یا چوب را تقلید می کند، مانند بتن در برابر سایش مقاومت می کند و به خانه شما کمک می کند تا با برخی از خشن ترین عناصر محیطی مقابله کند.

در واقع، این نوع سایدینگ خانه به حداقل نگهداری نیاز دارد، ضد پوسیدگی، ضد آتش و ضد موریانه است!

با نوع رنگ و طرح مناسب، فایبر سمنت برد را می توان به گونه ای سفارشی کرد که شبیه تخته های چوبی رنگ شده، زونا، سنگ یا حتی آجر باشد. بهترین بخش این است که نمای فایبر سمنت برد بسیار کمتر از همه این مواد دیگر هزینه دارد. جای تعجب نیست که خانه های جدید از این محصول استفاده می کنند. امروزه، بسیاری از معماران اصرار دارند که از چنین دیوارپوشی برای کاهش هزینه های بازسازی خانه استفاده کنند – بدون اینکه زیبایی شناسی به خطر بیفتد.

نمای فایبر سمنت برد چقدر هزینه دارد؟

به خاطر داشته باشید که قیمت کل به پایان مورد نیاز شما، اندازه خانه و مکان شما بستگی دارد.

نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان

نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان

آیا ورق فایبر سمنت ضد آب است؟

فایبر سمنت برد مقاوم در برابر آب است و به تنهایی ضد آب نیست. یعنی تحت تأثیر قرار گرفتن در معرض آب قرار نمی گیرد. و مطمئناً متلاشی نخواهد شد. شما همیشه می توانید فایبر سمنت برد خود را با کمک عایق رطوبتی غشایی ضد آب کنید.

آیا موریانه ها فایبر سمنت برد را سوراخ می کنند؟

فایبر سمنت برد ضد موریانه است. وجود سیمان، در خمیر چوب، جویدن آفات از طریق تخته ها را دشوار می کند. اساسا موریانه ها قادر به دسترسی به قسمت چوبی نیستند.

نمای بیرونی فایبر سمنت برد

سایدینگ فایبر سمنت برد یکی از بهترین سایدینگ ها برای محافظت از نمای بیرونی خانه است. اما، مانند هر مصالح ساختمانی، هم مزایا و هم معایبی دارد. این ایده خوبی است که قبل از تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه آیا روی سایدینگ فایبر سمنت سرمایه گذاری کنید یا خیر، همه گزینه های خود را بسنجید.

نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان

نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان

مزایای فایبر سمنت برد

فا یبر سمنت برد یک ماده سایدینگ بادوام و بادوام است. می تواند در برابر آب و هوای سخت مقاومت کند – از خانه شما در برابر سرما، باد، تگرگ و آسیب باران محافظت می کند. در واقع، می تواند در برابر طوفان های سطح طوفان نیز مقاومت کند.

نکته مثبت دیگر این است که مواد قابل اشتعال نیستند. از آنجایی که آسیب ناشی از آتش سوزی یکی از بزرگترین دغدغه های صاحبان خانه است، نصب فایبر سمنت یکی از بهترین انتخاب ها است.

فایبر سمنت می توانند شبیه تخته های چوبی یا زوناهای چوبی باشند – با هزینه بسیار کمتر. علاوه بر این، این نوع سایدینگ در رنگ های متنوعی موجود است.

فایبر سمنت برد محافظت خوبی در برابر حشرات، پوسیدگی و کپک یا قارچ دارد. به خصوص در قسمت بین دیوارهای بیرونی و داخلی. این همچنین به کاهش حضور آلرژن ها در خانه کمک می کند.

معایب فایبر سمنت برد

نصب سمنت برد به دلیل هزینه بالای نیروی کار فرآیندی پرهزینه است. در واقع، هزینه نصب می تواند دو تا سه برابر بیشتر از سایدینگ آلومینیومی یا وینیل باشد.

اگر قصد دارید خانه خود را در پنج سال آینده بفروشید، سرمایه گذاری روی فایبر سمنت برد ایده خوبی نیست.

سایدینگ فایبر سمنت بر خلاف سایدینگ وینیل یا آلومینیوم پس از چند سال نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارد.

نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان

نمای فایبر سمنت برد برای ساختمان

نتیجه گیری

چیز بسیار جالبی در مورد فایبر سمنت برد وجود دارد. بسته به ایده های سایدینگ شما می تواند شبیه دانه های چوب، آجر یا حتی گچ باشد. این پوشش بادوام ظاهر خوبی دارد، مقاوم در برابر آتش است، تعمیر و نگهداری پایینی دارد و ارزش فروش مجدد بالایی دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *