فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟ تخته های فایبر سمنت برد در صنعت ساخت و ساز بسیار رایج شده اند. زمانی که کسی به دنبال ساخت سریع و کارآمد است، فایبرسمنت برد گزینه مناسبی هستند. متأسفانه اکثر مردم واقعاً نمی دانند چه چیزی باعث می شود تخته های فایبرسمنت برد گزینه بهتری نسبت به تخته سه لا ، چوب و سایر مواد باشد.

تخته های فایبر سمنت مواد کامپوزیتی هستند که از ماسه، سیمان و الیاف سلولزی ساخته شده اند. به طور خاص، آنها از سیمان پرتلند با مش الیاف شیشه بر روی سطح تشکیل شده اند. این تخته ها را می توان به صورت مستقل یا همراه با تخته سه لا استفاده کرد. آنها در برابر آتش، آب و موریانه ها بسیار مقاوم هستند و آنها را به گزینه ای ایده آل برای ساخت مبلمان و خانه های با کیفیت و ماندگار تبدیل می کند.

فایبر سمنت برد به این دلیل استفاده می شوند که در مقایسه با صفحات گچی، در برابر رطوبت و نشتی محکم می مانند. فایبر سمنت برد دارای خاصیت جذب رطوبت و خشک کنندگی عالی هستند و در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم هستند.تنها عیب احتمالی تخته های فایبر سمنت وزن و هزینه کار آنهاست. در حالی که خود تخته به اندازه تخته سه لا هزینه دارد، کار با این تخته ها به کار، زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، اما نتایج خوشایند است و به حداقل نگهداری نیاز دارد.

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

فایبرسمنت برد چه زمانی اختراع شد؟

محصولات فایبر سمنت برد برای اولین بار در سال 1901 در اتریش به ثبت رسید و توسط لودویگ هتچک “Eternit” پس از اصطلاح “aeternitas” به معنای ابدی نامیده شد. تنها در سال 1903 بود که Schweizerische Eternit-Werke AG ساخت این محصول را در Niederurnen، سوئیس آغاز کرد.

ساخت اولیه شامل استفاده از آزبست برای افزایش استحکام بود، اما بعداً به عنوان جایگزین مناسبی برای ورق های آزبست تبدیل شد.

حوزه های کاربردی فایبرسمنت برد

فضای داخلی ساختمان شامل :

دیوارهای داخلی

طبقه / طبقه مرتفع

نیم طبقه معماری

سقف های داخلی

فضاهای مرطوب

دیوار چاه آسانسور

فضای خارجی ساختمان شامل :

دیوارهای خارجی

پشت بام ها

سقف های فضای باز

نرده ها و دیوارهای مرزی

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

روش نصب فایبر سمنت برد ؟

فایبر سمنت برد با استفاده از پیچ های مقاوم در برابر خوردگی نصب می شوند. تحت تنش حرارتی حرکت بسیار کمی دارند اما با فاصله کمی نصب می شوند. این شکاف با یک درزگیر سیلیکونی پر می شود. شکاف های مهر و موم شده مانند نحوه آب بندی یک تخته گچی معمولی یا بهتر است بگوییم چسبانده شده اند. اگرچه تخته های فایبر سمنت با نوارهای فایبر گلاس چسبانده شده اند که همین امر باعث می شود این تخته ها در برابر آب مقاوم باشند. این ترکیب با پوشش غیر قابل نفوذ، تخته های سیمانی را پایدار و بادوام می کند!

چه چیزی فایبرسمنت برد را مقاوم در برابر آب می کند؟

فایبر سمنت برد مقاومت در برابر آب خود را از یک هسته گچی تصفیه شده و پوشش الیاف تقویت شده ارگانیک دریافت می کنند.

فایبر سمنت برد که مخصوصاً با هسته سیمان پرتلند و تقویت کننده تشک فایبرگلاس ساخته شده اند واقعاً ضد آب هستند در حالی که نوع دوم برای تنظیمات مرطوب مناسب تر است.

تخته های فایبر سمنت ساخته شده با سیمان پرتلند را می توان بدون خطر تخریب در آب قرار داد. این پانل ها حتی نیازی به آب بندی لبه ها و / یا نفوذ به منظور حفظ یکپارچگی ساختاری خود ندارند. تخته های ساخته شده از سیمان پرتلند از نظر اندازه کوچکتر و سنگین تر از تخته های دارای هسته گچی هستند.

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

فایبر سمنت برد چه کاربردهایی دارد؟

تخته های فایبر سمنت به دلیل خاصیت تخریب ناپذیری که دارند به طور ایده آل برای کف سازی، ساخت مبلمان، برای روکش دیوارها / پانل ها و حتی برای دروازه ها استفاده می شوند. فایبر سمنت برد بر خلاف چوب در اثر رطوبت در باران تحلیل نمی رود و از بین نمی رود و موریانه ها را به خود جذب نمی کند.

ورق ها و تخته های فایبر سمنت را می توان به طور ایده آل در آشپزخانه ها نیز استفاده کرد، زیرا به طور قابل توجهی در برابر حرارت مقاوم هستند و به راحتی آتش نمی گیرند.

ورق ها و تخته های فایبر سمنت نیز فاقد آزبست هستند که کار با آنها را کمتر مضر می کند. خطرات سلامتی برای خانواده شما و همچنین کسانی که به ساخت خانه شما کمک می کنند به حداقل می رسد.

چگونه از فایبر سمنت برد نگهداری کنیم؟

ورق ها و تخته های فایبر سمنت پس از نصب نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند یا بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند و می توان آنها را رنگ آمیزی و تغییر داد تا با رنگ طراحی فضای شما مطابقت داشته باشد. در واقع، ورق‌ها/تخته‌های ضخیم‌تر نیز مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند!

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

فایبر سمنت برد مناسب چه ساختمان هایی است؟

فایبر سمنت برد مصالح چند منظوره

فایبرسمنت برد یک تخته ساختمانی سیمانی الیاف سلولزی بسیار همه کاره است که استحکام، هوازدگی و خواص صوتی عالی را ارائه می دهد. این به عنوان تخته های ساختمانی و نوارهای زیره در دسترس است.

امکانات فایبر سمنت برد

  1. عایق صوتی و حرارتی
  2. ضد آب
  3. طیف گسترده ای از ضخامت ها
  4. طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی
  5. مقاومت در برابر ضربه بالا
  6. وزن سبک و حمل آسان

.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *