آیا فایبر سمنت برد عایق صدا است؟

فایبر سمنت برد عایق صدا

آیا فایبر سمنت برد عایق صدا است؟ عایق صدا کلید داشتن خانه ای آرام و عاری از آلودگی صوتی است. یکی از موثرترین راه ها برای انجام این کار این است که بااستفاده از فایبرسمنت برد در دیوارها و کف خود عایق صدا داشته باشید.. اما آیا این راه حل جواب می دهد؟ فایبر سمنت برد متراکم هستند و برای عایق کاری صداهای موجود در هوا و ضربه مناسب هستند. از آنجایی که سمنت برد سنگین هستند، حرکت صدا را در آنها سخت می کنند. به همین دلیل، فایبر سمنت برد برای عایق صدا عالی هستند.

عایق صدا ضروری است، به خصوص اگر خانه شما در نزدیکی یک منطقه پر سر و صدا قرار دارد .

فایبر سمنت برد عایق صدا

فایبر سمنت برد عایق صدا

آیا سمنت برد برای عایق صدا خوب است؟

سمنت برد ورقی از الیاف و سیمان است که حاوی سلولز است. به طور کلی، تخته ها 4 فوت هستند. در ابعاد 8 فوت ضخامت آنها می تواند بین 1/4 و 1/2 اینچ متفاوت باشد.

استفاده اولیه از فایبرسمنت برد به عنوان پشتیبان کاشی است. اما آنها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و دیوارها و کف شما را عایق صدا می کنند.

دلیل مناسب بودن آن برای عایق صدا این است که بسیار متراکم هستند. بنابراین، به عنوان یک عایق عالی در برابر ضربه و صداهای موجود در هوا عمل می کند.

نویز هوا، صدایی است که توسط هوا منتقل می شود. چند نمونه عبارتند از:

سمعی

سخن، گفتار

آلات موسیقی

هوا امواج صوتی را می گیرد و حمل می کند تا زمانی که به یک محیط جامد مانند دیوارها، سقف یا کف خانه شما برخورد کند. از سوی دیگر، نویز ضربه‌ای، تأثیر فیزیکی بر مواد جامد مانند ساختمان‌ها است. به عنوان مثال، کوبیدن درها، هل دادن مبلمان و ضربه زدن به درها.

صدای ضربه زمانی اتفاق می افتد که ضربه باعث ارتعاش دو طرف یک محیط جامد می شود. در نتیجه، ضربه امواج صوتی تولید می کند.

فایبر سمنت برد نیز جرم بیشتری نسبت به گچ دارد. به همین دلیل، جهش امواج صوتی به آن را دشوار می کند.

با این حال، باید توجه داشته باشید که این ماده عایق صدا خانه شما را کاملاً ساکت نخواهد کرد. شما همچنان برخی صداهای کم را خواهید شنید زیرا دیوار سنگین مانند دیوارهای دیگر می لرزد.

بنابراین، اگر می خواهید از فایبر سمنت برد برای عایق صوتی اتاق استفاده کنید، می توانید از سایر مواد عایق صدا برای بهبود اثربخشی استفاده کنید.

زمانی که کف شما عایق صدا نباشد، هر بار که روی آن راه می روید صدای آزاردهنده ای ایجاد می کند.

علاوه بر این، فایبرسمنت برد برخی از صداهای موجود در هوا را که توسط تلویزیون شما یا افرادی که در حال صحبت کردن هستند، جذب می کند. به همین دلیل، صدای کمتری به خانه شما طنین می‌اندازد و آن را بسیار ساکت‌تر از اتاق‌های بدون مواد عایق صدا می‌کند.

چند مورد از مواد عایق صدایی که می توانید روی سمنت برد اضافه کنید

جذب صدا به معنای عایق صوتی کامل نیست. فقط میزان سر و صدای داخل اتاق را کاهش می دهد. این کاری است که فایبرسمنت برد انجام می دهند.

اگر روی زمین و دیوارهای خود تخته های سیمانی نصب کرده اید و فکر می کنید کافی نیست، مواد عایق صوتی دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

1. فرش و موکت

کفپوش چوبی اصلا صدا را جذب نمی کند. در حالی که کاشی ها و مشمع کف اتاق نسبت به کفپوش های چوبی سر و صدای کمتری دارند، اما همچنان صداهای ناخواسته تولید می کنند. برای خلاص شدن از شر آن می توانید از فرش های جاذب صدا استفاده کنید.

فرش‌ها با رویه‌ی نرم خود، در جذب صداهای ضربه بسیار خوب عمل می‌کنند. همچنین می‌توانید برای بهبود بیشتر قابلیت‌های عایق صدا، پشتی لاستیکی فوم را در زیر آن اضافه کنید.

2. مبلمان

همانطور که ممکن است به نظر برسد، مبلمان شما می تواند صداهای موجود در هوا را جذب کند. دلیل آن این است که امواج صوتی جهنده را می گیرند و وقتی به گوش شما می رسند کمتر قابل شنیدن هستند.

ست مبل، میز قهوه‌خوری و قفسه‌های شما به شما کمک می‌کند خانه خود را عایق صدا کنید.

3. عایق صدا و پرده ها

شما می توانید از پارچه های پارچه ای هم برای مسدود کردن صدا و هم برای جذب صدا استفاده کنید. دلیل آن این است که آنها از مواد ضخیم و سنگین ساخته شده اند.

برای پرده های جاذب صدا، باید مواد سنگین از جمله پشم و مخمل را انتخاب کنید. پرده های عایق صدا همچنین به شما کمک می کنند تا از نفوذ آلودگی صوتی خارجی به پنجره های شما جلوگیری کنید. با این حال، اگر می خواهید پرده ها و پارچه های عایق صدا موثرتر باشند، پنجره های شما نیز باید عایق صدا باشند.

4. درزبندی

صداهای خارجی زیادی می توانند از پنجره شما عبور کنند. حتی کوچکترین فاصله بین پنجره و قاب پنجره می تواند به عنوان دعوت کننده ای برای نفوذ آلودگی صوتی به خانه شما باشد.

برای جلوگیری از عبور امواج صوتی از پنجره های خود، می توانید هر شکافی را درزبندی کنید.

5. مهر و موم پنجره

درزگیرهای پنجره راه حلی رادیکال تر از درزبندی هستند. آب بندی این امکان را برای شما فراهم می کند که یک لایه دیگر اضافه کنید

6. شیشه های دوجداره

پس از نصب درزگیر پنجره، توجه به این نکته ضروری است که دیگر نمی توانید پنجره های خود را باز کنید.

فایبر سمنت برد عایق صدا

فایبر سمنت برد عایق صدا

سوالات متداول مربوط به فایبر سمنت برد

آیا می توانم به جای دیوار خشک از فایبرسمنت برد استفاده کنم؟

دیوار خشک معمولی کافی نیست زیرا در برابر آب و قالب مقاوم نیستند. از طرف دیگر، فایبرسمنت برد حتی زمانی که خیس می‌شوند، تاب نمی‌خورند، می‌پوسند، خراب نمی‌شوند و قالب نمی‌شوند. به همین دلیل برای عایق صدا بهتر از دیوار خشک هستند.

طول عمر فایبر سمنت برد چقدر است؟

فایبرسمنت برد یک سرمایه گذاری عالی هستند زیرا دوام زیادی دارند. بنابراین، اگر به دنبال یک راه حل عایق صدا برای کف و دیوار خود هستید، فایبر سمنت برد انتخاب بسیار خوبی هستند زیرا پوسیده و خراب نمی شوند.

آیا می توانم از میخ و چسب روی فایبر سمنت برد استفاده کنم؟

میخ ها یا چسب های مایع برای فایبر سمنت برد نیستند زیرا ملات چسباننده نیستند. در عوض، معمولاً از یک چسب ساختاری برای چسباندن کف زیرین به تیرچه های کف قبل از میخکوبی استفاده می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *