نمای سیمانی یا سمنت برد

نمای سیمانی یا سمنت برد

فهرست مطالب

نمای سیمانی یا سمنت برد : فایبر سمنت برد یک مصالح ساختمانی ارزان قیمت و مناسب است که باعث می شود پروژه های کاشی کاری ، کف سازی و نمای ساختمان سریعتر پیش رفته و در نهایت بهتر به نظر برسند. مهمتر از همه ، فایبر سمنت برد به نصب کاشی با دوام بیشتر کمک می کند . فایبر سمنت برد شاید امروزه یکی از رایج ترین گزینه ها برای نمای معماری باشد. فایبر سمنت برد عایق رطوبت و ضد آتش است و در اروپا و آمریکا مورد استقبال بسیاری از معماران و پیمانکاران قرار گرفته است. عمر فایبر سمنت برد را بیش از 100 سال با کمترین هزینه تعمیر و نگهداری ضمانت می کنند. نمای فایبر سمنت برد بهترین نما برای مناطق مرطوب و حاشیه دریاها است ، شرکت اجرای نمای فایبر سمنت برد نیل سازه از طراحی تا اجرا صفر تا صد همراه ساختمان سازان و پیمانکاران عزیز خواهد بود.

فایبر سمنت برد به دلیل مقاومت در برابر شرایط شدید آب و هوایی سرد و گرم ، حتی درجه حرارت صفر درجه شناخته شده است. ساختار پیش ساخته فایبر سمنت برد اثری از خود به جا می گذارد و ظاهر کاملاً متفاوتی به قالب می بخشد.

مزایای فایبر سمنت برد نسبت به سایر نماها

بر خلاف مواد چوبی مانند فایبر سمنت برد یا محصولات حاوی مقداری چوب مانند دیوار خشک ، تخته سیمان فاقد مواد آلی است و آن را در برابر قالب ، پوسیدگی ، جمع شدن یا تجزیه مقاوم می کند.

مکان های مورد استفاده فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد ، با درزهای خود و راههای متعدد نفوذ رطوبت ، در نهایت می تواند منجر به تماس مواد اولیه آن با آب شود. ایجاد کپک ، پوسیدگی و نفوذ حشرات جلوگیری می کند. به طور خلاصه ، کاشی و دوغاب ذاتاً ضد آب نیستند. چوب یک ماده قابل قبول برای استفاده در مکانهایی با مصرف مداوم آب مانند دوش و وان نیست. دیوار خشک معمولی مناسب نیست. بسیاری از نصاب های حرفه ای حتی توصیه می کنند از دیوارهای مقاوم در برابر آب یا قالب در مناطق با رطوبت بالا استفاده نکنید.

مزایا استفاده از فایبر سمنت برد

  1. استحکام و قابلیت ارتجاعی بالا
  2. بادوام و مقاوم در برابر ضربه.
  3. مقاوم در برابر آتش ، رطوبت ، قارچ ، حشرات موذی و یخ زدایی.
  4. کم هزینه.
  5. به دلیل وزن کم ، به راحتی قابل حمل است.
  6. عایق صوتی و حرارتی.
  7. ساختمان مقاوم در برابر آتش.

کاربرد فایبر سمنت برد

  1. زیرسازی کاشی ، کف
  2. پیشخوان آشپزخانه ، پشت چشمی ،
  3. سقف ،
  4. آب و هوا ، نما ، روکش ،
  5. خانه های پیش ساخته ،
  6. دیوارهای خارجی و پارتیشن ،
  7. عایق صوتی و حرارتی ،
  8. سقف و معماری.
نمای سیمانی یا سمنت برد

نمای سیمانی یا سمنت برد

چرا از فایبر سمنت برد استفاده کنیم؟

استفاده از سمنت برد در صنعت ساختمان سازی به دلیل مزایای آن نسبت به مصالح ساختمانی سنتی در حال افزایش است. خلاصه ای از مزایا و معایب آن در زیر آمده است:

مزایا:

صرفه جویی در هزینه ، فضا ، زمان ، راحتی ،

دوستدار محیط زیست ،

بسیار بادوام ، مقاوم در برابر ضربه ،

مقاوم در برابر آتش ، آب ، حشرات موذی و قارچ.

معایب:

هزینه اولیه بالا ،

صرفه جویی قابل توجهی در استفاده از فایبر سمنت برد با وجود هزینه اولیه بالاتر در مقایسه با دیوار گچی به دلیل افزایش طول عمر آن.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *