چرا فایبر سمنت برد برای ساختمان های مرتفع توصیه می شود؟

فایبر سمنت برد برای ساختمان های مرتفع

فهرست مطالب

چرا فایبر سمنت برد برای ساختمان های مرتفع توصیه می شود؟ صنعت ساخت و ساز در سرتاسر جهان دستخوش تغییرات انقلابی است. معماران و پیمانکاران در حال استفاده از مصالح ساختمانی جدید هستند تا به ساختمان‌های بلند ظاهری محکم و زیبا ببخشند. فایبرسمنت برد به سرعت در حال تبدیل شدن به ماده مورد استفاده در انواع ساختمان ها است. مزایای فراوانی که از این مصالح ساختمانی عصر جدید پشتیبانی می کند چیزی کمتر از یک اصلاح در صنعت ساخت و ساز به همراه ندارد. فایبر سمنت برد ماده ای مقاوم است که از الیاف سلولزی، سیمان و ماسه تشکیل شده است. اولین اختراع در سال 1901، فایبر سمنت برد از داشتن مواد حاوی آزبست به دوستدار محیط زیست و سلامت در دهه 1980 تغییر کرد. به دلیل نیازهای کم تعمیر و نگهداری فایبرسمنت، دوام و پرداخت خوب، فایبر سمنت برد برای هر نوع ساختمانی مناسب است. اگرچه در ابتدا هزینه کمی بیشتر می شود، اما در دراز مدت ثابت می شود که اقتصادی است. بنابراین، بدون بحث زیاد، بیایید نگاهی به مزایای فایبر سمنت برد در ساخت ساختمان های بلند بیندازیم. برای اطلاع بیشتر از هزینه های و نحوه اجرای فایبر سمنت برد با گروه نیل سازه مجری نمای خشک ساختمانی تماس حاصل نمایید.

مزایای اجرای فایبر سمنت برد در برج ها و ساختمان های بلند

1. وزن سبک فایبر سمنت برد

تحویل هر پروژه ساختمانی اغلب به دلیل عوامل زیادی با تاخیر مواجه می شود. کمبود آب و مشکل در حمل و نقل مواد سنگین دو دلیل اصلی تاخیر زمانی است که آجر به عنوان ستون فقرات هر ساخت و ساز عمل می کند. با این حال، تخته فیبر سمنت 6 برابر سبک تر از آجر است، بنابراین حمل و نقل را به یک کار بدون دردسر تبدیل می کند. ویژگی سبک وزن این مصالح ساختمانی نوآورانه معماران و پیمانکاران زیادی را به خود جذب کرده است.

2.ساخت سریعتر پروژه های ساختمانی

وقتی مصالح ساختمانی سبک باشد، ساخت و ساز به طور خودکار با سرعت بیشتری شروع می شود. استفاده از فایبر سمنت برد به عنوان مصالح ساختمانی اولیه به تحویل سریعتر هر پروژه کمک می کند. ساخت و ساز با فایبر سمنت برد نه تنها 4 برابر سریعتر از دیوارهای آجری است، بلکه تا 25 تا 40 درصد در هزینه نیروی کار نیز صرفه جویی می کند. بنابراین، به طور فرضی، اگر حدود یک سال طول بکشد تا یک ساختمان بلند با استفاده از آجر به پایان برسد، حدود 3 ماه طول می کشد تا یک ساختمان با استفاده از فایبر سمنت برد تحویل داده شود. با چنین سرعت ساخت و ساز سریع، سرعت گسترش توسعه شهری در سراسر کشور را تصور کنید.

فایبر سمنت برد برای ساختمان های مرتفع

فایبر سمنت برد برای ساختمان های مرتفع

3-فایبر سمنت برد مقاوم در برابر آب

یکی از مهمترین مزایای استفاده از فایبر سمنت برد در ساخت ساختمان های بلند، قابلیت ضد آب بودن آن است. چه در این منطقه بارندگی شدید باشد و چه هوای گرم و مرطوب داشته باشد، فایبر سمنت برد اغلب تا چندین دهه از رقبای خود پیشی می گیرد. به بیان ساده، هر چقدر هم که باران ببارد و سمنت برد هر چقدر خیس شود، پوسیده نمی شود. علاوه بر این، سازندگان فایبر سمنت برد را با فناوری FIRM و FLEX ارائه می‌کنند. طبق استاندارد ، محصولات فایبر سمنت برد به اندازه کافی قوی هستند تا بتوانند با باران های شدید و سایر شرایط آب و هوایی مقابله کنند.

4. بادوام و تعمیر کم و نگهداری آسان

وقتی صحبت از ساختمان‌های بلند به میان می‌آید، زیبایی نمای بیرونی و داخلی نیاز به نگهداری منظم دارد. با این حال، هنگامی که نمای بیرونی با استفاده از فایبر سمنت برد ساخته می شود، تعمیر و نگهداری به چیزی از گذشته تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، ماهیت بادوام این ماده در عرض چند سال نتیجه می دهد. چگونه؟ زیرا نیازی به تعمیر و نگهداری نیست. علاوه بر این، این ماده محو نمی شود، تراشه یا پوسته نمی شود و همچنین در برابر آتش و حشرات مقاوم است.

فایبر سمنت برد برای ساختمان های مرتفع

فایبر سمنت برد برای ساختمان های مرتفع

5. فایبر سمنت برد مقاوم در برابر آتش

ترکیب سیمان پرتلند، سیلیس و الیاف سلولزی ویژه، فایبر سمنت برد را در برابر آتش مقاوم می کند. سمنت برد دارای درجه گسترش آتش/شعله کلاس 1 (A) است – بالاترین امتیاز ممکن. بنابراین، حتی اگر ساختمان بلند در یک منطقه مستعد آتش سوزی نباشد، پوشاندن نمای بیرونی با فایبر سمنت برد می تواند ساختمان را از آتش سوزی تصادفی محافظت کند. وقتی در مورد مقاومت در برابر آتش صحبت می کنیم، فایبر سمنت برد بهترین انتخاب برای ساختمان های بلند است.

نتیجه

معماران ، پیمانکاران و مجری فایبر سمنت برد باید برای نیازهای بیرونی یک ساختمان بلند به سمت فایبر سمنت برد بگردند. مهم نیست که سبک معماری چیست، این متریال همه کاره می تواند به طور یکپارچه تمام الزامات را برآورده کند.

فایبر سمنت برد برای ساختمان های مرتفع

فایبر سمنت برد برای ساختمان های مرتفع

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *