نحوه نگهداری از نمای فایبر سمنت برد

نحوه نگهداری از نمای فایبر سمنت برد

فهرست مطالب

نحوه نگهداری از نمای فایبر سمنت برد : استفاده از فایبر سمنت در دنیای کنونی به مقدار چشمگیری افزایش یافته است. از خصوصيات بارز فايبرسمنت  این است که مقاومت خوبی در برابر ضربه، تغییرات دمایی، رطوبت و آتش  دارند و با گذشت زمان تغيير رنگ زیادی نمي دهند. استفاده از آنها در ساختمان ها به مقدار زیادی در هزینه ها صرفه جویی می کند. چرا که تا مدت های طولانی پس از نصب نیازی به تعویض و حتی تعمیر و رسیدگی نیز ندارند. محصولات فايبرسمنت حداقل چهل یا پنجاه سال کارآیی دارند و برای نمای منازل انتخابی بسیار زيبا و مقرون به صرفه هستند. با این حال معمولا به جهت تنوع یا بهتر شدن منظر ساختمان ها برخی اقدامات مربوط به  نگهداری توصیه می شود. تمیز کردن نمای فایبر سمنت برد برای دوام و طول عمر آن مهم است. پوشش روی محصول به سایدینگ شما محافظت و انعطاف پذیری آن را می بخشد. بنابراین، هنگام تمیز کردن فضای بیرونی خانه، مطمئن شوید که از مواد و روش های مناسب استفاده می کنید. برس ها یا پارچه های ساینده و مواد شیمیایی مضر می توانند به سایدینگ آسیب برسانند و باید از آنها اجتناب شود.

3 نکته برای نگهداری نمای فایبر سمنت برد

برای جلوگیری از نیاز به تعویض زود هنگام نمای فایبر سمنت برد، این نکات مفید را دنبال کنید.

  1. درزگیری فایبرسمنت در صورت نیاز

فایبر سمنت در برابر آب مقاوم است و روی خانه ها با درزگیری سیلیکونی محکم می شود. این مهر و موم از نشت رطوبت از زیر پانل ها و داخل خانه جلوگیری می کند، بنابراین مراقب آن باشید. سیلیکون با گذشت زمان شروع به پوسته پوسته شدن و تراشه می کند، و تشخیص زودهنگام این علائم به شما کمک می کند از آسیب های پرهزینه آب جلوگیری کنید.

  1. پانل های فایبر سمنت برد را تمیز کنید

وقتی کثیفی ها و زباله ها جمع می شوند، با تمیز کردن لکه ها با آب گرم و مایع ظرفشویی، نمای خود را عالی نگه دارید. در حالی که این به طور کلی برای حذف بیشتر مواد کافی است، می توانید در صورت لزوم با یک شیلنگ آب پرفشار یا یک کارواش ، تمیز کردن عمیق تری را انجام دهید. آب پرفشار، کثیفی‌های تعبیه‌شده روی پانل‌ها را از بین می برد تا رنگ سایدینگ شما را بازگردانند.

  1. ناودانی ها را تمیز کنید

گرفتگی ناودان ها باعث می شود که آب باران از طرفین سرریز شود و به جای حرکت به سمت دهانه ها، به دیواره های فایبر سمنت برد شما برخورد کند. با گذشت زمان، رطوبت ممکن است پانل ها را تغییر رنگ دهد و نیروی آب می تواند آنها را شل کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، رطوبت می تواند در پشت آنها نفوذ کند و باعث رشد کپک شود و در نهایت منجر به نیاز به جایگزینی سایدینگ شود. برای جلوگیری از این امر، دو بار در سال یا زمانی که متوجه شدید که ناودان ها در حال پر شدن هستند، آنها را تمیز کنید.

نحوه نگهداری از نمای فایبر سمنت برد

نحوه نگهداری از نمای فایبر سمنت برد

اقدامات پیشنهادی مرتبط با نگهداری فایبر سمنت برد

  • فایبر سمنتی را تهیه کنید که کاملا آماده باشد و رنگ شده باشد.

  • در برخی مواقع یا زمانی که احساس می کنید قسمت هایی از دیوار یا سقف و …کدر شده است. با محلول های خانگی مانند آب و سرکه قسمت های موردنظر را شست و شو دهید.

  •  همچنین می باید حداقل سالی یک بار تمیزکاری اساسی انجام دهید. استفاده از  یک شوینده مناسب به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

  • گوشه ها،کناره‌ها، اطراف درها، اطراف آجرها یا جاهایی که پنل‌ها به هم می‌رسند. حتما سالی یک بار چک شود تا مطمئن شوید؛ کاملاً بدون نقص و عاری از هر سوراخ یا ترک هستند. اگر مشکلی وجود داشت؛ می‌توانید به سادگی آن‌ها را درزگیری کنید.

  • از انجایی که ماندگاری رنگ روی فایبر سمنت زیاد است. معمولا به رنگ زدن تا ۱۵ سال پس از نصب نیازی نیست. پس از آن می توانید با استفاده از رنگهای آکریلیک هرچند سال یکبار نمایی جدید به خانه خود ببخشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *