چرا فایبر سمنت برد برای ساختمان های دایره ای و مدولار مناسب است؟

فایبر سمنت برد برای ساختمان های دایره ای

چرا فایبر سمنت برد برای ساختمان های دایره ای و مدولار مناسب است؟ شهرهای پایدار نیازمند راه‌حل‌های پایدار هستند که مستلزم توسعه یک ذهنیت جدید برای فرمول‌بندی مجدد فرآیندهای ایجاد متعارف است. در مبارزه با تغییرات آب و هوایی، مفهوم اقتصاد دایره ای به عنوان یک عامل کلیدی برای راه حل های پایدار در آینده شناخته می شود. بخشی از این مفهوم به عنوان طراحی دایره ای شناخته می شود که هدف آن تبدیل الگوی سنتی «استفاده و دور ریختن» به تعهد به استفاده مجدد از مواد موجود است. در ادامه مطلب مزایای فایبر سمنت برد برای ساختمان های دایره ای و مدولار همراه ما باشید:

طراحی دایره ای فرآیند ایجاد محصولات را از اولین گام ها بازنگری می کند، معماران و طراحان را به سمت ایجاد محصولاتی هدایت می کند که قابل استفاده مجدد، بازیافت یا تبدیل شوند. به کارگیری دایره گرایی در معماری، بحث بازنگری در چرخه عمر مصالح ساختمانی را باز می کند. به این ترتیب روکش فایبرسمنت برد – ترکیبی از عناصر پایه زمین، مواد معدنی، آب، هوا و آتش، در یک فرآیند ساده فیلتراسیون – یک راه حل طراحی را پیشنهاد می کند که اصول اولیه ساخت و ساز دایره ای را برآورده می کند. این محصولات علاوه بر ترکیب، استحکام و دوام، به عنوان سیستمی طراحی شده اند که می تواند طول عمر یک ساختمان را دوام بیاورد.

چرا فایبر سمنت برد برای طراحی دایره ای مناسب است؟

فایبر سمنت برد علاوه بر مدولار بودن، سبک بودن و جداسازی آسان، عمر مفیدی معادل 50 سال دارد. این نوع روکش به ویژه برای معمارانی مفید است که به دنبال طراحی ساختمان های دایره ای بر اساس موادی هستند که از طراحی مدولار پیروی می کنند، حداقل ضایعات تولید می کنند و اجزای مورد استفاده مجدد را به کار می برند.

فایبر سمنت برد با داشتن آزادی گسترده در طراحی، می توانند به اشکال مختلف چیده شوند، با پانل های بزرگ، کوچک یا باریک که به صورت عمودی، افقی یا زاویه دار مونتاژ می شوند. معماران همچنین می توانند با برنامه های خاص مانند سوراخ کاری، برش های شدید، سطوح آسیاب شده و دیوارهای منحنی بازی کنند. بین پانل ها، چهار نوع اتصال اتصال وجود دارد: اتصالات باز، همپوشانی، پوشیده یا بافل. در ترکیب با رنگ پانل، تثبیت‌ها می‌توانند قابل مشاهده یا پنهان باشند، در عین حال برای پشتیبانی از قاب بدون ایجاد استرس بیش از حد به پانل، سازگار هستند. به عنوان یک سیستم نمای تهویه شده، این پانل ها شامل یک دیوار پشتی هستند که فضایی را برای گردش هوا فراهم می کند.

اگر (یا زمانی) چرخه عمر ساختمان به پایان برسد، این پانل ها به گونه ای طراحی شده اند که برچیده شوند و دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

فایبر سمنت برد برای ساختمان های دایره ای

فایبر سمنت برد برای ساختمان های دایره ای

مزایای فایبر سمنت برد در کاربردهای سطوح، بافت ها و رنگ ها

علاوه بر راه حل های پایدار ارائه شده توسط طراحی دایره ای آن، پانل های نمای فایبر سمنت نیز می توانند با نیازهای مختلف سازگار شوند.

بسته به سبک پروژه، این پانل ها را می توان در انواع بافت ها و رنگ ها طراحی کرد و در اشکال و چیدمان های مختلف چیدمان کرد

استفاده از فایبر سمنت برد در انواع پروژه های معماری

تطبیق پذیری و انعطاف طراحی طراحی با پانل ها به آنها اجازه می دهد تا در انواع مختلف پروژه های معماری، چه برای مصارف مسکونی، نهادی، عمومی یا تجاری استفاده شوند

فایبر سمنت برد برای ساختمان های دایره ای

فایبر سمنت برد برای ساختمان های دایره ای

کاربرد فایبر سمنت برد در معماری کلاسیک

از آنجایی که این متریال یکی از محبوب ترین مواد شناخته شده برای نمای ساختمان است در استفاده ی آن شکی نست. به خصوص برای آنکه به یکپارچه شدن نما و هماهنگی آن با اطراف کمک شایانی می کند.

برای طراحی سازه های بیرون شهری و ویلایی حتما لازم نیست از متریال گران قیمت یا طبیعی برای هماهنگی بیشتر با طبیعت استفاده کرد. کاربرد زیبای نمای فایبر سمنت برد در محیطی روستایی این واقعیت را به خوبی نشان می دهد که سادگی و صمیمیت و درعین ظاهری مدرن با استفاده از این متریال به راحتی امکان پذیر است.

نتیجه :

بنابراین می بینیم که تخته های فیبر سمنت چقدر می توانند همه کاره باشند. در سطح جهان، تولید و مصرف تخته های سیمانی به طور مداوم در حال افزایش است. بخش قابل توجهی از کاربردهای تخته سیمانی برای مقاصد تجاری به جای مقاصد مسکونی است

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *