اجرای نمای فایبرسمنت برد ساختمان اداری شرکت سایپا

خدمات ارائه شده در پروژه:

پروژه : ساختمان اداری شرکت سایپا

فعالیت : اجرای نمای فایبر سمنت برد

متراژ کل : 4600 مترمربع

موقعیت مکانی : اتوبان تهران کرج کارخانه خودرو سازی سایپا

مدت زمان اجرا : 8 ماه

شرح پروژه:

پروژه ساختمان اداری سایپا  یکی از ساختمان های اداری داخل کارخانه می باشد ، گروه اجرایی شرکت ساختمانی نیل سازه در این پروژه اقدام به نصب حدود 5000 مترمربع نمای فایبرسمنت برد در چهارجبهه نمای این ساختمان کرده و پس از اجرای کامل زیرسازی پانل های فایبرسمنت برد را نصب و اجرا کرده و اقدام به رنگ آمیزی طبق طرح موجود نمود.

مزایای استفاده از نمای فایبرسمنت برد در ساختمان

فایبر سمنت برد واقعاً یکی از بهترین مصالح ساختمانی موجود در بازار امروز است که با استانداردهای هرکس تأیید فوق العاده ای را ارائه می دهد. استفاده از فایبرسمنت برد در سال 1901 زمانی شروع شد که مخترع اتریشی فایبر سمنت برد تقویت شده را ثبت کرد ، به معنی ماده ای جاودانه که می تواند در برابر هر آنچه در طبیعت اتفاق می افتد از قبیل صاعقه ، آتش سوزی و باد مقاومت کند. فایبر سمنت برد در دهه 1980 در آمریکا محبوب شد. معماران ، سازندگان و صاحبان خانه ها به سرعت متوجه شدند که محصولات سمنت برد دارای مزایای بسیار زیادی هستند و عملاً هیچ معایبی ندارند

فایبرسمنت برد از چه چیزی ساخته شده است؟

سیمان پرتلند : پودری بر پایه سنگ آهک که معمولاً در تمام تولیدات بتن استفاده می شود

خمیر چوب : ضایعات و الیاف چوب نرم بازیافت شده با پودر سیمان مخلوط شده و به آن استحکام و انعطاف می بخشد

خاکستر بادی یا ماسه سیلیس : مواد اتصال دهنده و پرکننده که باعث افزایش دوام و افزودن حجم می شوند

آب: خمیر چوب را نرم کرده و پودر سیمان را فعال می کند تا یک محصول سخت و دائمی ایجاد کند

سیمان پرتلند ، الیاف چوب ، خاکستر بادی یا سیلیس و آب منابع بی اثر و تجدیدپذیر هستند. آنها سازگار با محیط زیست هستند و ثابت شده است که مواد سالم و ایمن هستند. با این حال ، هنگامی که تولید کنندگان برای اولین بار پانل فایبر سمنت برد تولید کردند ، الیاف آزبست کشنده را در این ترکیب قرار دادند. آزبست در آن زمان با افزایش قدرت و انعطاف پذیری و کاهش وزن و افزودن خواص مقاوم در برابر آتش ، ماده ای شگفت انگیز به نظر می رسید.

مزایای فایبرسمنت برد

دوام : محصولات فایبرسمنت برد بسیار بادوام هستند. آنها در برابر نیروهایی که سایر مواد جانبی مانند آلومینیوم ، گچ و وینیل نمی توانند تحمل کنند ، مقاومت می کنند.

طول عمر: با استفاده از سمنت برد ، عمر فوق العاده ای خواهید داشت. محصولات فایبر سمنت برد معمولا دارای 30 سال ضمانت هستند.

ظاهر: خانه هایی با نمای بیرونی فایبر سمنت برد دارای جذابیت برجسته ای هستند. می توانید از نمای کلاسیک را بازسازی کنید یا یک موضوع کاملاً مدرن بسازید.

نگهداری کم : نگهداری بسیار کمی از محصولات فایبر سمنت برد مورد نیاز است. شما زمان بیشتری برای استراحت و لذت بردن از زندگی خواهید داشت تا ترمیم و حفظ جانبداری.

بازدهی بالا : مواد جانبی فایبر سمت برد به خانه شما ارزش می بخشد. هنگامی که با محصولات فایبر سمنت برد استفاده کنید ، سرمایه گذاری بالایی خواهید داشت.

مقاوم در برابر آتش : فایبر سمنت برد قابل احتراق نیست. فایبر سمنت برد در مناطقی که توسط آتش سوزی تهدید می شود ، انتخاب کاملی است.

مقاوم در برابر طوفان : بادهای شدید ناشی از طوفان یا گردباد کمتر تهدید کننده است.

دانلود لیست قیمت فایبر سمنت برد

فایبرسمنت برد چیست؟

فایبر سمنت برد یک محصول بنایی است که برای جایگزینی عناصر چوبی و وینیل سنتی در منازل طراحی شده است، اما به دلیل پایداری بالاتر اغلب در ترکیب یا به جای آجر و سنگ سنتی استفاده می شود.


مزایای استفاده از محصولات فایبر سمنت برد برای خانه جدید شما

یکی از دلایل اصلی محبوبیت بیشتر نمای سایدینگ و تزئینات مصالح ساختمانی به دلیل پایداری کلی محصول است – نه تنها دوام بیشتری دارد، بلکه برای محیط زیست نیز بهتر است.

طول عمر بیشتر فایبر سمنت برد

طول عمر الیاف سیمان بسته به محصول بین 50 تا 100 سال است که آن را با آجری که میانگین عمر آن حدود 100 سال است قابل مقایسه است.

همچنین ضد ضربه، مقاوم در برابر رطوبت، ضد آتش و ضد موریانه است.

تعمیر و نگهداری کمتر فایبرسمنت برد

چه صاف و چه بافت، ناهماهنگی های مشابهی در مواد موجود در چوب وجود ندارد، بنابراین رنگ بهتر نگه داشته می شود و هزینه های نگهداری را کاهش می دهد.

با خانه هایی که در محل رنگ آمیزی می شوند، احتمالاً فقط هر 5 تا 7 سال یکبار نیاز به رنگ آمیزی دارید. مراقبت و نگهداری مناسب می تواند به راحتی فاصله زمانی بین رنگ آمیزی را افزایش دهد.

صرفه جویی بیشتر با فایبرسمنت برد

علاوه بر صرفه جویی در هزینه، بسیاری از شرکت های بیمه تخفیف هایی را ارائه می دهند زیرا این ماده غیر قابل احتراق است و در برابر خسارت تگرگ مقاوم است.

ملاحظات طراحی برای محصولات فایبرسمنت برد

راه‌های زیادی برای گنجاندن محصولات فایبر سمنت برد در طراحی خانه جدید شما وجود دارد، خواه بیشتر قسمت‌های خانه شما از فایبر سمنت برد مانند طرح‌های کلبه‌ای باشد یا فقط برای جایگزینی عناصر چوبی مانند تزئینات اطراف درب گاراژ استفاده شود.

ساخت ایوان با فایبرسمنت برد

یکی از قسمت هایی که از استفاده از محصول فایبر سمنت برد بیشترین بهره را می برد، ایوان جلو می باشد. آجر و سنگ مواد عالی هستند، اما بافتی بسیار خشن دارند و همچنین بسیار ضخیم تر هستند.

حتی اگر فقط چند اینچ در هر طرف باشد، استفاده از فایبر سمنت برد ایوان شما را باز می کند و ردپایی وسیع تری به شما می دهد.

ایجاد و جایگزین نمای جدید با فایبر سمنت برد با کمترین دردسر

با استفاده از فایبر سمنت برد در ایوان جلو، ورودی خانه خود را احساس می کنید تا احساس خوشایندی بیشتری داشته باشید – و هنگامی که رنگ روشن تری را برای نمای خود انتخاب می کنید، جذابیت حاشیه را افزایش می دهید، فضای روشن تری ایجاد می کنید. و ورود خود را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید.

اجرای فایبر سمنت برد در ایوان پشتی

به همین ترتیب، استفاده از فایبر سمنت برد در پاسیوهای سرپوشیده به نرم شدن ظاهر کمک می کند – رنگ های روشن تر نیز نور بیشتری را منعکس می کنند، که به نوبه خود اجازه می دهد نور طبیعی بیشتری به پنجره های اتاق خانواده شما نفوذ کند. الگوهای خورشید را می‌گیرد و با تغییر نور، نمای بیرونی ساختمان را در طول روز جذاب‌تر می‌کند.

کاربردهای تجاری فایبر سمنت برد

نمای فایبر سمنت برد علاوه بر استفاده در طیف وسیعی از اقلیم ها، در کاربردهای تجاری متعدد نیز مناسب هستند. زیبایی شناسی، نگهداری، دوام، مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست آن را به گزینه مورد علاقه نمای ساختمان برای پروژه های تجاری مختلف در سراسر جهان تبدیل کرده است.

در زیر نمونه هایی از انواع پروژه های تجاری که از نماهای فایبر سمنت استفاده می کنند و دلایل آن را مشاهده می کنید:

استفاده از فایبرسمنت برد در مدارس و موسسات آموزشی

مدارس دولتی یا خصوصی یا آموزش عالی، مؤسسات آموزشی به لوازم ساختمانی مقرون به صرفه و کم تعمیر و نگهداری نیاز دارند که همچنین حرفه ای و صیقلی به نظر می رسند. نمای فایبر سمنت برد به مدارس کمک می کند تا بودجه خود را هم در نصب و هم در کاهش هزینه های نگهداری برآورده کنند. علاوه بر این، فایبر سمنت برد کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پوشش های ساختمانی محافظت بیشتری دارند، که هزینه های انرژی را کاهش می دهد و به مؤسسات کمک می کند تا اهداف پایداری خود را برآورده کنند.

استفاده از فایبر سمنت برد در بیمارستان ها و مراکز درمانی

بیمارستان ها مانند موسسات آموزشی، بیمارستان ها نیز به مصالح ساختمانی بادوام و مقرون به صرفه نیاز دارند که جذابیت های زیبایی را نیز ارائه می دهند. بیمارستان ها بیش از اکثر ساختمان های تجاری یک نیاز منحصر به فرد دارند و آن این است که آنها باید استانداردهای ایمنی خاصی را رعایت کنند. انعطاف پذیری آن در انواع آب و هوا همچنین فایبر سمنت برد را به گزینه ای عالی برای بیمارستان های سراسر کشور تبدیل می کند.

اجرای فایبر سمنت برد در ساختمان های اداری و دولتی

ساختمان‌های اداری که از نمای فایبر سمنت استفاده می‌کنند، می‌توانند طراحی و سبکی جاودانه، منحصربه‌فرد را بیان کنند و در خط افق شهری بیانی داشته باشند. نمای فایبر سمنت نیز به دلیل مقاومت در برابر آب و هوا، بهره وری انرژی و دوام، یک سرمایه گذاری هوشمند برای کسب و کار است که تضمین می کند چندین دهه دوام داشته باشد.

اجرای فایبرسمنت برد در صحنه های تئاتر و سالن های کنسرت

صحنه هنر و فرهنگ قلب هر شهر پر جنب و جوش است و سالن های تئاتر و کنسرت باید بازتاب جامعه باشد. نماهای فایبر سمنت برد به سالن تئاتر یا کنسرت جان می بخشد و راهی برای افزودن عمق و عناصر معماری فراهم می کند که ساختمان را متمایز می کند.

اجرای فایبرسمنت برد در مراکز کنفرانس و غرفه ها

مراکز کنفرانس و غرفه ها افراد را از سراسر جهان گرد هم می آورند، بنابراین این ساختمان ها باید جذابیت جهانی را منعکس کنند. پوشش فایبر سمنت برد برای مراکز کنفرانس و غرفه ها بادوام و تمیز است و به معماران بوم عالی برای برجسته کردن طراحی یک مرکز می دهد.

استفاده از فایبر سمنت برد در پاساژ ها و مراکز خرده فروشی

ساختمان‌های پرتردد مانند مراکز خرده‌فروشی برای جذب مشتریان و ایجاد انرژی پر رونق، به روکش‌های بیرونی شیک و جذاب نیاز دارند. فایبر سمنت برد ماده ای همه کاره است که عایق، مقاومت در برابر آب و هوا و دوام را برای عملکرد بهتر و چرخه عمر طولانی تر ارائه می دهد.

تطبیق پذیری فایبر سمنت برد با انواع سبک ها

فایبر سمنت برد به دلیل کاربردهای مختلف در طراحی معماری، یکی از مصالح نما ترجیح داده شده است. تطبیق پذیری طراحی آن به این معنی است که معماران می توانند با دقت سبک های دقیق مورد نظر خود را برای دستیابی به اهداف طراحی خود انتخاب کنند.

در زیر چند نمونه از روش‌های مختلف چیدمان و اعمال پانل‌های فایبر سمنت برای انعطاف‌پذیری طراحی آورده شده است:

چیدمان پانل: معماران می توانند پانل های فایبر سمنت برد را برش داده و در اشکال هندسی نامحدود، از طرح های عمودی تا افقی تا زاویه ای، چیده شوند. پانل ها را می توان در الگوهای پراکنده یا ثابت بسته به سبک مرتب کرد.

سوراخ‌ها: برای ایجاد جذابیت بیشتر، شکل‌های مختلف را از طریق پانل‌های فایبر سمنت برد برش دهید. از سوراخ های گرد، شکاف ها و مربع ها گرفته تا مستطیل ها، گزینه های نامحدودی برای معماران وجود دارد.

دیوارهای منحنی: معماران می توانند با زوایای بیش از راست طراحی کنند. پانل های فایبر سمنت برد صاف هستند اما می توان آنها را طوری چیدمان کرد که یک نمای بیرونی با خمیدگی ملایم ایجاد کند.

الگوی Shiplap با استفاده از پانل های فایبر سمنت برد افقی، طرحی سه بعدی با الگوی shiplap ایجاد کنید. الگوی shiplap چندین لایه از پانل های پلکانی ایجاد می کند که همه در یک آرایش موازی هستند.